От утре Google пуска нова функция в Chrome, която цели да намали броя на неуместните реклами, като ги блокира. За разлика от приложенията за Ad Block, методът на работа няма да бъде чрез цялостно спиране на рекламите, а чрез филтриране на неподходящите и такива, които заемат голяма част от екрана.

Идеята на Better Ads Standards е да накара собствениците на уеб сайтове да публикуват само добре изглеждащи и подбрани рекламни карета, без те да пречат на потребителите. Приложението ще работи както на настолни компютри и лаптопи, така и на мобилни устройства.
То ще бъде показано в лентата на Google Chrome, като ще наподобява известие за изкачащо съобщение. Ако все пак желаете да виждате реклами от определени сайтове, можете да ги включите в специален списък, ако те бъдат автоматично блокирани.



Разликата между условията при различните устройства е, че при смартфоните и таблетите методите за блокиране ще бъдат по-агресивни. Това се изразява в налагане на ограничения на повече видове реклами, тъй като екраните при мобилната техника са по-малки и това се отразява значително на работата на потребителите.


За да бъде ефективен този метод на действие, Google прави оценка на сайтовете спрямо програмата Better Ads standards и ги подрежда в три групи: одобрени, предупредени и провалили се. За да бъде възможно ограничаването им, от Google въвеждат 3 стъпки, по които да действат. Първата е свързана с откриването на реклами по сайтовете и изготвянето на оценка, върху която да се базират.  Втората част се изразява в свързване с уеб сайтовете (техните собственици), които като трета стъпка трябва да коригират рекламните полета в сайтовете си. Срокът за въвеждане на тези промени е 30 дни, като след края на този период рекламите ще бъдат автоматично блокирани за посетителите.

Веднъж блокирани, рекламните карета ще бъдат филтрирани на мрежово ниво, за да се избегне тяхното автоматично зареждане.

По всяка вероятност се очаква да постъпят оплаквания от страна на рекламодатели, които ще трябва да се приспособят към новите изисквания. Въпреки това Google се стреми да запази добрите практики при рекламите в мрежата.

Тагове: