YouTube е доста непослушен напоследък - платформата всячески се опитва да прикани потребителите да се абонират за платената версия, и то във времена, в които мнозина се обръщат към алтернативи като TikTok. Както всички знаем, онези, които не желаят да плащат месечен абонамент, ще трябва да гледат видеата с прекъсвания за реклами - в най-обшия случай паузите са от по 2 или 3 реклами, които не могат да бъдат пропуснати. Но през последните няколко месеца в интернет започнаха да се появяват все повече сигнали, че броят и продължителността на тези реклами нараства. Темите в Reddit, както и по-скорошните туитове показват рекламни паузи с до 10 реклами поред, които не могат да бъдат пропуснати. Добрата новина е, че те не се появяват всеки път и най-често са доста кратки - но 10 реклами по 6 секунди всяка отново е равносилно на минута.
Говорител на YouTube потвърди пред 9to5Google, че тези разширени „рекламни пакети“ всъщност са били част от „малък експеримент“, който оттогава е „приключил“. Компанията допълнително обясни, че рекламните пакети първоначално са въведени през 2018 г., макар и в по-малък брой, в опит да се покаже необходимият брой реклами, без да се прекъсват много по-дългите видеоклипове. YouTube повтаря, че потребителското изживяване продължава да бъде основен приоритет и че намаляването на рекламните паузи е част от тази цел. Но начините за постиганите й могат да са най-разнообразни - включително да бъдете изнервени до такава степен, че в крайна сметка да платите за един месец абонамент. А след като първата крачка бъде направена - се открива един съвсем друг свят от съдържание.
Снимки: Unsplash