Годината е към своя край, а Илон Мъск не смята да ни даде почивка от своите проблеми. Както стана ясно, миналата седмица той се раздели с поредната порция акции на Tesla, което очаквано повдигна някои въпроси.  
Един от първите коментари беше, че Мъск е решен да се посвети на социалната мрежа, особено при положение че голяма част от инвеститорите изказаха своето недоволство относно противоречивото влияние на личността на CEO-то върху цените на акциите.  
Оказва се обаче, че има един проблем: обществото харесва присъствието на Мъск в Tesla. И в същото време ненавижда участието му в Twitter. В кръга на шегата Мъск е заключен между две компании, започващи с T, но по ирония на съдбата неговият избор не съвпада с мнението на околните.  
Доказателство за това е поредната Twitter анкета в типично негов стил, в която той пожела да разбере дали трябва да се оттегли от поста на главен изпълнителен директор на социалната мрежа. Оказа се, че този път не става въпрос за силния глас на недоволството, а за съвсем категорично мнозинство, че това трябва да се случи. Против оставането на Мъск се изказаха 57.5% и въпреки че проблемът на платформата с ботовете стана обществено достояние, вотът си е вот.  

Разбира се, резултатите не са с официален характер, съответно едва ли гласуването би довело до бързи решения. Но както винаги ефект имаше. Първото, което се случи, е, че цената на акциите на Tesla леко се повиши и това даде лъч надежда на иначе вечно недоволните инвеститори. 
След това дойде и отговорът на самия Мъск: „Никой не иска работата, която всъщност може да поддържа Twitter жив“, с което потвърди, че той е готов да се оттегли, но все още няма на кого да предаде поста. Както знаем, той е заявил пред съдия от Делауеър, че смята да предаде поста „след време“.  
Проблемите на потребителите с Мъск са многопластови - като се започне от количеството уволнени служители и неясната политика относно свободата на речта, премине се през абонаментната такса за верификация и се стигне до постоянните промени в процедурата за верификация. Както знаем, обществото трудно приема промени, а Мъск ги направи много и бързо. За всеобщо съжаление резултатите все още не са видими.  
Освен може би детайлът, че последните нововъведения създадоха квадратни профилни снимки на корпоративните акаунти. Онези, които заплащат за Twitter Blue for Business, вече получават златна отметка, а служителите на компаниите ще могат да се „идентифицират“ към работното си място чрез малка значка, показваща се до тяхната отметка. Поне към този момент може да не се опитвате да запомните цялата тази информация, защото най-вероятно предстоят още промени.

Снимки: Unsplash

Виж още: Какво се случва с The Boring Company?