Още преди година, Федералната търговска комисия (FTC) в САЩ предупреди инфлуенсърите в социалните мрежи, че трябва „ясно и видимо да заявяват, ако за определен пост или видео им бива плащано“. Според ново изследване от университета Принстън обаче, повечето инфлуенсъри от YouTube и Pinterest продължават да не поставят необходимата информация под формата на дисклеймъри на съдържанието си. Анализирани са над 500 000 YouTube видеа и над 2.1 милиона уникални Pinterest пина от август до септември 2017 година. Установено е, че едва в 3472 видеа и 18 237 пина са поставени необходимите партньорски връзки и информация, а едва 10% в YouTube и 7% в Pinterest са съдържали и писмено обозначаване за платен материал.
Нещо повече – онези хора, които все пак са обозначили, че материалът им е платен, не са следвали указанията на FTC, които изисква по-обширно обяснение за партньорството, а не само поставянето на няколко линка. От инфлуенсърите се изисква да бъдат много по-точни в изказа си и дори да уточняват, че всеки път, когато потребител кликне на линковете, те взимат комисия от това.
През последните години рекламирането в социалните мрежи без ясно обозначаване за това се превръща в сериозен проблем и специалистите казват, че това се случва главно през инфлуенсърския маркетинг. За регулаторните органи в САЩ е проблем и това, че хората не са наясно дали някой известен човек в Instagram например публикува колко харесва даден продукт защото наистина му допада или защото някой му плаща да го каже.