Израелска компания 3DSignals използва дълбоко обучение, за да следи звуците, които се отклоняват от нормата при механични елементи. Според интервю с IEEE Spectrum компанията е в преговори с "водещи европейски автомобилни производители", за да постави своите ултразвукови микрофони в колите.
Но тук фокусът не са обикновените автомобили, които хората карат, а автономните таксита. Идеята е, че преди да се появи проблем, колата сама ще знае дали някоя механична част има вероятност да се повреди. Това, разбира се, ще става чрез звукоследящата система на 3Dsignals.
Алгоритмите за дълбоко обучение на 3DSignals ще са в състояние да идентифицират и предскажат конкретни проблеми с 98 процента точност, пише в доклад на IEEE Spectrum. Техниката вече работи в промишлени предприятия, но тя трябва да се направи достатъчно компактна, за да се побере в един автомобил.
Прочетете и това: Volkswagen придоби канадската компания PayByPhone, за да вгради фунцкия за онлайн плащания