Почти е невъзможно да сте пропуснали емблематичната swipe-up опция на Инстаграм. Това беше начинът, по който инфлуенсъри и представители на различни бизнеси можеха да насочат последователите си към даден уебсайт, съдържащ информация за даден продукт, услуга, да прочетат статия и т.н. Но не си и помисляйте, че това е краят на “златната кокошка”: вместо swipe-up пристига Link Sticker.

Функцията вече е тествана сред редица потребители, но масово тя ще бъде въведена от 30 август 2021. Първоначално до нея ще имат достъп проверените акаунти и онези с над 10 000 последователи, а съвсем скоро - и всички останали. Новият Link Sticker има няколко предимства преди swipe-up опцията, защото предлага по-голям контрол на създателите на сторита. Тези стикери ще могат да бъдат модифицирани, осъразмерявани и поставяни точно на местата, където трябва да бъдат, с цел по-голяма ангажираност от страна на потребителите.

Освен това към тях ще има опции за отговор и реакции, като подобен тип обратна връзка до този момент липсваше. Това може да изглежда като улеснение за потребителите, но определено означава допълнителна работа за поддръжката на Instagram. Те ще трябва да следят за безопасността на социалната мрежа, да не позволяват стикерите да се превърнат в източник на дезинформация и спам. От друга страна Link Sticker ще се присъедини към другите вече налични в приложението, включително стикери за дарения, музика и анкети.

Снимки: Unsplash

Виж още: Facebook излови маркетингова компания, която е плащала за антиваксърски публикации