Снощната презентация на Huawei от CES 2018 беше едно от най-необичайните събития на изложението, особено от гледна точка на български технологични журналисти. Компанията на практика повтори премиерата на Mate 10 от октомври на американска територия. Обикновено Европа е пазарът, на който виждаме продукти по-късно и слушаме презентации, които сме гледали в стриймове или записи от САЩ, но не такъв е случаят с Huawei.
От години компанията има трудност да навлезе на американския пазар, като очакванията бяха CES 2018 да сложи край на този проблем. За съжаление само часове преди голямото събитие на Huawei по време на шоуто стана ясно, че американският мобилен оператор AT&T се отказва да продава Mate 10 Pro на клиентите си. Това е удар за третия най-голям производител на смартфони на планетата, който практически е непознат на американския пазар. Това беше и причината за може би най-интересната импровизация, която сме виждали на CES в последните години, дело на Ричард Ю, изпълнителен директор на Huawei.
90% от продажбите на телефони в САЩ са през оператор
В края на презентацията Ю призна, че загубата на подкрепа от американския оператор е голяма загуба “за нас и за операторите, но много повече загуба за потребителите, защото потребителите няма да имат най-добрия избор”. В сегмент, в който Ю не е използвал аутокю, той се върна назад до началото на кариерата си в Huawei преди 25 години, когато много хора са изпитвали съмнение към компанията и в Китай. “Спечелихме доверието на китайските оператори, спечелихме доверието на развиващите се пазари и също спечелихме доверието на глобалните оператори, всички европейски и японски оператори”, допълни той.
По неофициални данни причините AT&T да откаже да продава телефоните на Huawei са политически. Историята реално започна още през 2012, когато американското разузнаване препоръча американските компании да не купуват оборудване от Huawei и ZTE, като ставаше дума за мрежово оборудване, а не за телефони. Притесненията тогава бяха, че Huawei потенциално има връзка с китайското правителство, като Android Police твърди, че подобен натиск ще откаже и Verizon от това да продава устройствата на Huawei.
Ю не пропусна да отбележи всички усилия на Huawei във връзка със сигурността, като наблегна на това, че Mate 10 Pro залага на най-стриктните мерки за сигурност и опазване на личните данни. Въпреки това компанията е толкова непозната в САЩ, че повечето хора не знаят как да произнесат името ѝ. Това, което остава за Huawei, е да продава телефоните си чрез търговци като Amazon и Best Buy, като цената на Mate 10 Pro е 799 долара, а Porsche Design версията ще струва 1225 долара. И двата ще са на пазара отвъд океана от 18 февруари.