iPhone серията винаги се е радвала на голяма популярност, но в последно време тя е дори още по-изразителна. За първи път в историята им пазарният дял на устройствата надвиши 50% в САЩ. Това може да се отдаде на разрастващата се екосистема, която е като клуб, до който имат достъп само потребителите на Apple. Как ще се преборят останалите компании с това?

Първите флагмани за годината по традиция са S серията на Samsung и често се случва така, че тяхното представяне и приемственост откъм потребителите предначертава пътя за всички останали Android смартфони. С други думи, ако се харесат, има голям шанс продажбите на Android-ите да са повече за остатъка от годината.

Софтуерните конференции на Google и Apple se провеждат съответно през май и юни. От тях ще разберем повече за предстоящите козметични и функционални промени в Android и iOS. Макар това да не е толкова вълнуващо за повечето хора, колкото представянето на нови телефони, не е по-малко важно да разберем на какво ще са способни устройствата, които ще излязат през есента.

Разликата между двете екосистеми, е че докато Apple отговарят само и единствено за собствените си смартфони и всичко, което обявят, е валидно за последните няколко поколения, Google обичат да запазват някои функции ексклузивни за своите Pixel телефони. Разработването на специален процесор (Tensor) беше до голяма степен с цел още повече да разграничи Pixel-ите от останалите Android устройства.

Дори преди това Android екосистемата никога не е била единна и въпреки че всички я ползват, всеки производител се старае колкото може повече да разграничи продукта си от останалите. Това донякъде пречи на всеобщото развитие, защото оптимизацията става по-сложна, но няма как да е по друг начин, когато има толкова много конкуриращи се марки. Вариантът е всеки от тях да създаде собствена операционна система, но това звучи по-лесно, отколкото всъщност е.

Освен вече споменатите брандове бих следил отблизо и развитието на OnePlus, чиито последни флагмани не се приеха толкова добре, колкото се очакваше. С оглед на това би следвало сега да бъдат предприети драстични мерки за възвръщане на позициите сред любителите, така че може би ще видим нещо специално от тях. Интересно ще е да видим и дали ще се появи втора версия на Nothing Phone и дали отново ще заложи на LED осветление на гърба, за да се отличи, или ще станем свидетели на друг иновативен подход.

Слуховете около Apple този път са много дори за техните стандарти. Разпростират се от това, че компанията се готви да представи собствени VR/AR очила, до това, че следващият iPhone може да е без портове. Първото ми се струва по-вероятно конкретно за тази година. Друга новопоявила се новина е, че няма да видим SE модел тази година, защото брандът се съсредоточава върху други проекти, което затвърждава позициите на предните два примера, но мисля, че може да става дума и за нещо друго.

Има известен шанс 2023 да се окаже годината на сгъваемите смартфони, понеже се говори, че Apple и Google най-после ще дебютират със свои предложения в сегмента. Освен че води до здравословна конкуренция, това би могло и да накара някои производители да понижат осезаемо цените на сгъваемите си устройства и така да станат по-достъпни от всякога.

 

Вижте още: Новият OLED панел на Samsung е от най-ярките за смартфон

Тагове: