Базираната в Обединеното кралство технологична компания Nothing планира да пусне смартфон в САЩ, който да се конкурира директно с iPhone на Apple според нов доклад, публикуван днес.
В интервю за CNBC главният изпълнителен директор на Nothing Карл Пей каза, че стартъпът е в „ранни разговори“ с американски клетъчни оператори за пускане на нов телефон в САЩ, но той не назова нито един от операторите или модела на телефона.
През юли Nothing дебютира своя смартфон Phone 1 на над 40 пазара, включително Обединеното кралство, Япония, Индия и страни в континентална Европа. По това време компанията заяви, че няма планове за широко разпространение на Phone 1 в САЩ.
„Причината, поради която не стартирахме в САЩ, е, че имаме нужда от много допълнителна техническа поддръжка, за да поддържаме всички оператори и техните уникални персонализации, които те трябва да направят върху Android“, обясни Пей в интервю за CNBC. „Чувствахме, че не сме готови преди.“
„Сега водим дискусии с някои оператори в САЩ за потенциално пускане на бъдещ продукт там“, каза китайският предприемач.
Пей също така призна, че няма да е лесно за неговата компания да се конкурира с Apple на нейна собствена територия.
„Има предизвикателство пред Android, защото iOS просто става все по-доминираща. Те имат много силна връзка с iMessage, с AirDrop, особено сред представителите на Gen Z. Така че това е нарастваща загриженост за мен“, каза той.
„Възможно е да дойде време, когато Apple държи около 80% от общия пазар и това просто не оставя достатъчно място за производителите, базирани на Android, да продължат да се конкурират“, добави Пей.
Nothing е продала над 1 милион продукта до момента в световен мащаб, като от нейните слушалки Ear (1) са продадени 600 000 единици, а Phone (1) достигна 500 000 пратки.
Компанията очаква приходите ѝ да скочат повече от десет пъти през 2022 г. – от около 20 милиона долара през 2021 г. до приблизително 250 милиона долара тази година според данни, споделени с CNBC. Фирмата обаче все още губи пари, което според Пей се дължи отчасти на обмена на чуждестранна валута.
„Плащаме голяма част от себестойността на продадените стоки в щатски долари, но правим пари в лири, в евро, в индийски рупии – така че всичко се обезцени спрямо щатския долар“, каза Пей. „Целта е да сме печеливши през 2024 г.“
Снимка: Nothing
Виж още: Колосалните 18 GB RAM превръщат стария ZTE Axon 40 Ultra в нов звяр