Шведският производител на суперавтомобили Koenigsegg обяви, че ще представи очаквания от година модел Edition на изложението в Женева през март.

Версиите ще бъдат две - CCX Edition и CCXR Edition. Първият вариант е оборудван с 4,8-литров двигател, който е с максимална мощност от 888 конски сили. А CCXR е роудстър, който може да работи и с биогориво и има умопомрачителните 1018 коня под капака. Той достига от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди, а максималната скорост, която развива е над 410 км/ч.

Двете версии са всъщност кабриолети от карбон, чийто твърд покрив се сгъва и прибира под предния капак. Керамичните дискови спирачки на ниско летящия автомобил намаляват от 100 до 0 км/ч само за 32 метра. Тракшън контролът е взет на заем от Формула 1 и е с 5 различни режима на работа.

Koenigsegg Edition е преминал през изпитания в аеродинамичен тунел, за да могат инженерите да намалят още съпротивлението на болида. След тези изпитанията се появи задното крило на спортното возило. Хидравлична система позволява с натискането на един бутон да повдигне предницата на автгомобила с 50 мм само за 3 секунди при необходимост.

Не, че който иска да си купи шведския изтребител се интересува от разхода на гориво, но все пак: CCX гълта 13 литра на 100 км извънградско, а неговият биодизелов брат стига до 18 литра за същото разстояние. Цената на Koenigsegg Edition започва от 1 330 000 евро.

Тагове: