Вчера Facebook премина през един доста странен бъг, при който потребителските емисии се препълниха с безкрайни публикации от акаунти на знаменитости. Хаосът беше факт, въпреки че проблемът беше отстранен в рамките на 3 часа. Официалното становище на компанията е, че проблемът е възникнал поради „промяна на конфигурацията“. Случката щеше да мине незабелязано, ако не бяха реакциите на самите потребители: за никого не е изненада, че преобладаващи не бяха оплакванията, а ироничните мемета. Мнозина се възползваха от възможността да споделят безсмислени изображения на страниците на знаменитости и по този начин те да се разпространят с неочаквана скорост из мрежата. Разбира се, по-находчивите веднага отговориха с кампании за набиране на средства или опити да популяризират базираните си на криптовалута продукти. Но случилото се повдига отново въпроса, дали потребителското поведение би се вписало във визията за метавселена на Meta? Очаквано, в началото не всичко ще бъде идеално, което е особено голям проблем при настоящото поколение, което очаква продукти и услуги с феноменално качество, без обаче да е готово да заплати за реалната им стойност. Всяка грешка ще бъде подложена на обществени подигравки, а всяка уязвимост - уловена и превърната в средство за нападки. Доказателство за това са и първите реакции, след като Зукърбърг сподели дебюта на Horizon Worlds във Франция и Испания чрез изображение, включващ негов аватар, застанал пред виртуални версии на Айфеловата кула в Париж и Саграда Фамилия в Барселона.
Отзивите бяха толкова лоши, че се наложи Марк Зукърбърг да обещае, че Meta има планирани „големи актуализации“ за своите VR графики. Той призна, че публикацията е била „доста обикновена“, но е била „направена много бързо, за да отпразнуваме стартирането“. Малко след това се появи доста по-добър рендер с по-реалистични сцени. Отговорът беше очакван - все пак компанията влага милиарди долари в проекта и е заложила бъдещето си на успеха на метавселената.
Наскоро Meta официално пусна Meta accounts и Meta Horizon Profiles. Глобалното стартиране ще е постепенен процес, но концепцията би трябвало да замени личните акаунти във Facebook и Instagram с такива, специално предназначени за системата за виртуална реалност на компанията. На потребителите ще им се наложи да създадат нов акаунт в Meta, за да влязат и да получат достъп до метавселената, независимо дали са собственици на по-стари или по-нови VR устройствата на Meta. Докато приключи процедурата по прехвърлянето на потребителите, компанията твърди, че „все още ще има достъп до всички ваши предишни покупки и изтегляния на VR“. Въпреки че свързването на личния и новосъздадения акаунт засега остава като опция, първият полъх на промяната е вече тук: терминът „приятели“ беше заменен с „последователи“, което дава усещане за Instagram. Дали това не е ясна индикация каква ще бъде културата на комуникация в платформата... или е просто съвпадение? Само времето ще покаже.
Снимки: Meta
Виж още: VR се промъква и в чифт очила