Mazda има намерение да използва американските пистови състезания, за да покаже своя нов дизелов двигател SKYACTIV-D, като по този начин японският автомобилен производител демонстрира надеждността и динамичните качества на мотора, както и създава нов имидж на този вид машина.

Малко преди състезанията за Голямата награда на Детройт Mazda Motorsports съобщи, че ще доставя състезателни версии на 2.2-литровия SKYACTIV-D на клиентски отбори, състезаващи се в новия GX клас в сериите Grand-Am през 2013 година. Състезателният мотор ще използва сериен алуминиев блок с отделени цилиндрови втулки и модифицирани версии на системата за впръскване common-rail и каскадното турбопълнене. Максималните оборотни режими по всяка вероятност ще надвишават тези на серийния SKYACTIV-D от 5200 об./мин.

Двигателите са съвместна разработка на Mazda Motor Corp., Mazda North American Operations и американската компания SpeedSource Engineering, която в момента разработва състезателни автомобили Mazda RX-8 за надпреварата Grand-Am. Тестовете на динамометричен стенд вече започнаха, а тестовете на писта ще стартират през четвъртото тримесечие на 2012 година. Целта е постигане на мощност 400 к.с. със сериен цилиндров блок

 

Програмата на Mazda SKYACTIV е нов подход към конструирането на дизелови и бензинови мотори и включва степен на сгъстяване от 14:1 и при двата, както и промяна в производствения процес. Директорът на развойната дейност Митсуо Хитоми нарича този процес „предизвикателство в търсене на идеалния двигател с вътрешно горене".

Серийната версия на SKYACTIV-D покрива европейския стандарт Euro 6, американския Tier 2 Bin 5 и изключително високи японски стандарти без използване на селективна каталитична редукция (SCR) и филтри за азотни окиси (LNT). Състезателният двигател по всяка вероятност ще използва филтър за твърди частици.