Заплахите от страна на Netflix, че е дошъл краят на споделянето на един профил от няколко потребители, не са от вчера. Миналия месец стрийминг платформата обяви, че тества функция в Чили, Коста Рика и Перу, позволяваща на абонатите да добавят двама „подчленове“, които срещу 3 долара да получат свои собствени профили. Това наистина е доста ниска такса, но поне е някакъв приход в сравнение с потребителите, които просто използват профилите на приятели и роднини.

Дали тази практика ще бъде приложена в цял свят, все още не е ясно, но на всички им беше напомнено, че Netflix търсят решение на проблема. Разбира се, това не е случайно - съвсем наскоро излязоха данните за първото тримесечие на 2022 г. и според тях за първи път от десетилетие стрийминг гигантът е започнал да губи, а не да печели нови потребители. По-конкретно - 200 000 абонати са напуснали и техният брой е намалял от 221.84 милиона в края на 2021 г. до 221.64 милиона за първите три месеца на 2022 г. Тези данни определено са били трудни за съобщаване на акционерите, ето защо те неминуемо трябва да бъдат придружени от поемането на ангажименти. Разбира се, първата стъпка е да се посочат причините за този спад: споделените акаунти и някои неизбежни събития като „бавния икономически растеж, нарастващата инфлация, геополитическите събития като руската инвазия в Украйна и някои продължаващи смущения от COVID“. И докато върху последните е невъзможно да се окаже влияние, то е време за някои решения. Според компанията тези над 220 милиона платени абонаменти са „придружавани“ от още около 100 милиона, които просто използват данните за вход на някой друг. Ето защо от Netflix директно заплашиха с „монетизирането на споделянето на няколко домакинства“. Друго решение е да бъдат предложени акаунти на по-ниска цена, в които обаче да бъдат включени реклами. Съизпълнителният директор Рийд Хейстингс разкри, че стрийминг гигантът в момента работи върху подобен вариант. Въпреки че той изказа личните си предпочитания към „простите абонаменти“, той все пак признава, че идеята може би не е толкова лоша. „Доста ясно е, че работи за Hulu, Disney го прави, HBO го направи. Ние нямаме никакво съмнение, че работи“, продължава Хейстингс. Очаквано той добави, че Netflix няма да проследява потребителски данни и да ги съобразява с рекламите, както правят някои от неговите конкуренти.

Снимки: Unsplash

Виж още: Netflix дава два палеца нагоре на нова и по-сложна система за оценяване на филми

Още от Social