2020 е отдавна зад гърба ни и ресторантите отдавна са забравили за времената, когато нямаха право да обслужват клиенти в салоните си. Както е известно, има доста места, където е трудно да се направи резервация и за такава се чака с месеци (да не изпадаме в подробности, че ако не познавате когото трябва, може и въобще да не се сдобиете с такава). Тези места имат ограничен капацитет, кухнята им се слави със специалитети и кулинарни шедьоври, които не могат да бъдат изпробвани никъде другаде и за някои присъствието на тези места е знак за престиж. Но понякога стават и изключения и там попадат клиенти, които не са особено добре подготвени какво да очакват. Било то като избор, отношение или дори ценови диапазон - изненадите могат да са навсякъде.  
Подобен риск не може да бъде преценен - нито при телефонна, нито пък при онлайн резервация, ето защо някои ресторанти са измислили хитър начин да сортират предварително клиентите си. Според CNBC платформите за резервация SevenRooms и Resy разработват стратегии с ресторантите, за да насърчават премиум резервациите и да предоставят специален достъп на посетителите, които са готови да платят повече. "Вече не става дума само за това да вкараме хора на вратата", казва Алисън Пейдж, съосновател и главен продуктов директор на SevenRooms, пред CNBC. "Става дума за това да се уверим, че ресторантът вкарва правилните посетители, независимо дали това са клиенти, които посещават често или имат по-висок среден разход." 


Това се отнася особено за първокласни преживявания - като маса по залез-слънце с изглед. Членовете със златен статус имат достъп до ексклузивни резервации в популярни ресторанти. 
"Много от тези резервации се запазват за най-добрите клиенти", казва Пейдж пред CNBC. 
Притежателите на карти American Express Platinum често се смятат за "топ клиенти" и могат да си осигурят маси в най-горещите ресторанти в света много по-лесно, отколкото средностатистическите посетители. Благодарение на партньорството с програмата SevenRooms и Global Dining Access на Resy за притежателите на Amex са запазени специални маси. 
Така че средностатистическите бъдещи посетители, които търсят маси в емблематични заведения за хранене, остават в края на списъка с резервации. Един собственик на ресторант сравнява премиум програмите с FastPass на Disney в разговор със CNBC.

Снимка: Unsplash

Виж още: Филмите, които трябва да гледате тази пролет (ВИДЕО)

Още от Social