По-рано тази година силно впечатление направи анализа, в който се затвърди тенденцията, че представителите на поколението Z и на децата на новото хилядолетие оставят смартфоните си и вместо тях вземат обикновени апарати. Като изключват алгоритмичните социални канали и безкрайната стена от видеоклипове и прегръщат скромната физическа клавиатура, те постигат цифрова детоксикация.
Според анализаторската фирма Counterpoint Research това, което се е зародило от видеоклип на потребителя на TikTok Sammy K, който се застъпва за цифровото благополучие на младото поколение, очевидно е впечатлило достатъчно младежи, за да повдигне някогашния замиращ и подценяван пазар на "глупави" телефони.
Пазарът на функционални телефони може да се опише най-добре като ретро телефони; помислете за старомодните флип и слайдър модели. Ограничената функционалност по своята същност означава, че функционалните телефони са по-евтини от стандартните iPhone или Android устройства, като някои варианти се предлагат на цена от 20 долара, а други едва достигат границата от 100 долара.
Те са достъпни и вършат работа. Сега Counterpoint прогнозира, че продуктовата категория, която в момента съставлява едва 2% от общия пазар на телефони, ще достигне 2.8 млн. долара продажби до края на 2023 г., като в краткосрочен план продажбите ще продължат да бъдат стабилни.
Според Counterpoint най-голямата причина за увеличението е напливът на потребители, подкрепящи минималистичните движения и движението за дигитална детоксикация, следвани от потенциалните B2B продажби (когато фирмите избират по-рентабилна дистрибуция на телефони), както и от туристите и обикновените потребители, които просто искат евтино и удобно устройство.
Не е известно как цифрите на продажбите ще се запазят във времето, но това, което е сигурно, е, че поколението Z и тези след него могат да променят една от основните пазарни тенденции.
Снимка: Unsplash
Виж още: Samsung планира да пусне навиващ се смартфон през 2025 г.