Netflix обяви финансовите си резултати за последното тримесечие и без да преувеличаваме, новините според множество анализатори са катастрофални.

Само 2.7 милиона нови потребители са използвали услугата от очаквани двойно повече. Акциите на компанията паднаха с над 10 процента. Очаквано, предвид факта, че подобни резултати са изключително опасни за услуга, която разчита почти ексклузивно на разрастването на потребителската маса.

Това поставя под въпрос и колко дълго може да продължи изключителният харч на Netflix за производството на ново съдържание.

Прочети още: Колко големи ще бъдат игрите за PlayStation 5 и колко ще струва PSVR 2

Единствените позитивни новини за Netflix идват от все още неразвитите региони в световен мащаб, където всъщност се отбелязва покачване на потребителската маса. Именно натам ще бъдат насочени голяма част от усилията на Netflix в следващите няколко финансови третини.

За целта Netlifx планира да създаде специфично съдържание за регионите, които трябва да се превърнат от първостепенно значение за услугата. Такъв например е Индия.

По думите на компанията основната причина за загубата на потребители (за първи път от много време насам) е увеличението на цените на услугата и липсата на достатъчно количество привличащо съдържание. Другият проблем е, че американският пазар е пренаселен от стрийминг услуги, като към него предстои да се включат и гиганти като WarnerMedia, Disney и Apple.

Към момента на американския пазар Netflix разполага с 60 милиона потребители, които си плащат за услугата на месечна база.

Инвеститорите обаче са притеснени за ситуацията в близко бъдеще, защото, за да се запазят и подобрят позициите на услугата, ще е наложително да се направят още по-големи инвестиции в качествено съдържание. Финансовият анализатор Ерик Шифер дори използва словосъчетанието „болно ниво на разходи (за нови продукции)“.

Прочети още: Вайръл приложението FaceApp притежава повече от 150 милиона лица на хора и техните имена

Потенциалните проблеми обаче не свършват дотук – съвсем скоро Netflix ще загуби огромно количество силно гледаемо съдържание като Friends и The Office, които вече ще се излъчват единствено в услугите на WarnerMedia и NBC Universal. Загубата на реални потребители за последното тримесечие е 130 хиляди.

Водещите фигури в Netflix знаят, че ще се наложи да заместят голяма част от водещото си съдържание, което ще изгубят, с еквивалентно такова, което трябва да бъде произведено от тях. Бонус за потребителите извън САЩ е, че подписаните споразумения за съответните лицензи са с различна давност за отделните региони.

Последният голям залог на Netflix се състои в инвестирането за изработката на големи холивудски проекти. Например Bright с Уил Смит струва около 100 милиона долара. The Irishman на Скорсезе от друга страна струва на Netflix 140 милиона долара.

Припомняме че общите инвестиции на Netflix за създаването на нови продукции за 2019 година възлизат на 15 милиарда долара. Компанията ще се опита да задържи вниманието на зрителите, но на база техните финансови резултати става ясно, че битката вероятно ще е доста по-ожесточена, отколкото са очаквали.

Тагове:
Още от Social