Появата на стрийминг платформите очаквано даде началото на “тайните споделени акаунти”: едно потребителското име и парола се използват от различна по големина група хора. Тази тенденция, разбира се, не се хареса на компаниите и те продължават да търсят начини, с които да ограничат броя устройства, които могат да се възползват от услугите им едновременно. Може да се каже, че тези мерки са постигнали търсения ефект и накараха потребителите да са по-внимателни при споделянето на профилите си. Онези, които са проявили “щедрост” в миналото, все по-често получават неприятното съобщение, че услугата в момента се използва от прекомерен брой устройства. Разбира се, най-лесният начин е да сменят паролата си с нова и с тази назидателност ще бъде свършено. Но има и един любопитен момент: да разберем кои точно са тези “прекомерен брой устройства”. Как да го направим?

  
За Netflix това е възможно, като отворим уеб-базираната версия на страницата им и изберем Account - Recent device streaming activity. Резултатите ще ни дадат нужната информация и ако някой от тях изглежда съмнителен, е най-добре да зададем Sign out of all devices и след това да сменим паролата.  
Идентична е и ситуацията в Spotify: отново в уеб-базираната версия избираме Profile - Account - Account overview - Sign out everywhere. Отново е препоръчително да се пристъпи към смяна на паролата.  
И не забравяйте да изберете по-трудни за налучкване пароли, а не Netflix123456 например. 

Снимки: Unsplash

Виж още:  Идва ли краят на споделянето на пароли в Netflix?

Тагове:
Още от Social