Ford и Samsung работят по справяне с един от сериозните проблеми на съвременните автомобили — относително краткия живот на акумулаторите.
Новата система, разработена от двете компании, разчита на два модула. По-големият е стандартен олово-киселинен, а вторият е литиево-йонен. Благодарение на тази комбинация олово-киселинната част може да работи много по-дълго, тъй като не се налага да се включва за малки операции като стартирането на двигателя.
В комбинация с регенеративните спирачки и други системи, налични във все повече нови автомобили, комбинацията може да бъде особено полезна за хибридните автомобили, но ползите й не се ограничават до тях. Използването на литиево-йонна батерия позволява на двигателя да се изключва по-често без риск за акумулатора, което, от своя страна, пести и гориво. А видяхте ли умния автомобил на Ford?