Трябва да признаем, че по никакъв начин не очаквахме подобен ход от страна на Apple: компанията обяви, че съвсем скоро ще даде на потребителите товаq което искат: резервни части и инструменти за ремонт на устройствата. Считано от следващата година, ще стартира програмата Self Service Repair, която ще предлага резервни части за продуктите от сериите iPhone 12 и iPhone 13, а малко след това - и за Mac. Очаква се първоначално да са налични около 200 от най-търсените компоненти, включително екрани, батерии и камери, като асортиментът ще се увеличава постепенно. Разбира се, от Apple обръщат внимание, че Self Service Repair не е подходяща за всеки и са необходими известни технически умения, за да бъдат постигнати приемливи резултати. Също така Apple уверяват, че използването на програмата не би трябвало да води до нарушаване на гаранцията на устройстватa.

Дълго време компанията беше върл противник на ремонтите извън оторизираните сервизи. Прилагани бяха най-различни тактики: от запоени за дънната платка компоненти, нуждата от използването на трудни за намиране инструменти, технология за разпознаване на серийни номера и т.н. Най-често изтъкваните причини за това беше рискът от компрометиране на устройствата и застрашаването на поверителността на потребителите. По-рано този месец дори стана ясно, че е почти невъзможно да бъде подменен екранът на телефон от 13-ата серия. Малко след това от Apple обещаха, че софтуерен ъпдейт ще поправи тази “неправда”, а тази седмица става ясно, че дори подготвят въпросната програма Self Service Repair. Следвайки тази линия, привържениците на движението Right-to-Repair няма как да не са доволни.

Снимки: Shutterstock

Виж още: Apple се отметнаха: няма да блокират Face ID при смяна на екрана