Google публикува ежемесечни доклади за напредъка на самоуправляващите се автомобили. Към момента превозните средства се тестват в Маунтин Вю, Калифорния и Остин, Тексас. С последната доза ъпдейти за проекта, Google сподели и някои интересни наблюдения за ролята на шофьора при придвижването с автономно или полуавтономно превозно средство. Тестовете на компанията са показали, че хората не се справят достатъчно бързо с поемането на контрола над автомобила, ако това се наложи. Времето за реакция варира спрямо шофьора, но някои от участниците в тестовете са били необходими до 17 секунди, за да реагират и да поемат пълен контрол над автомобила. Друг проблем с хибридните възможности за управление е, че шофьорът редовно не знае какво се е случвало с колата му и на пътя точно преди да поеме управлението. В много случаи това може да доведе до допълнително забавяне или грешна преценка.
Заключението на Google е, че компанията трябва да продължи усилията си в посока създаване на напълно автономно превозно средство, което никога не се нуждае от човешка намеса. Според специалисти от екипа зад колата, това ще намали инцидентите и възможността за грешка. Освен това автомобилите, които винаги се управляват самостоятелно, могат да се използват и от хора, които не могат да шофират.
Знаете ли, че самоуправляващ се автомобил успешно измина 2400 километра в Мексико?