След като Илон Мъск придоби Twitter, социалната мрежа си има доста проблеми от най-различно естество. Мнозина са на мнение, че проблемите са си били там така или иначе, просто покрай Мъск всичко е изплувало на повърхността. Дълго време се спекулираше, че финансовото състояние на платформата не е никак завидно и дори се споменаваше терминът „фалит“. В действителност Мъск използва същото определение многократно, и то в най-различни ситуации. Както е известно, той върна всички служители в офисите само за да уволни по-голяма част от тях. След това разиграваше останалите с желанията и решенията си и определено поизнерви голяма част от иначе вярната аудитория на социалната мрежа. Сега се спекулира, че нещо ново се готви под пара: според нов доклад на The New York Times от Twitter ще предложат продажбата на потребителски имена като начин за увеличаване на приходите. Детайлите сочат, че инженерите на компанията са обмислили организирането на онлайн търгове, където заинтересованите могат да наддават за потребителски имена. Не е известно дали идеята ще се осъществи, а ако се случи, не е яснодо каква степен планът ще засегне потребителите. Още миналия месец Мъск обяви, че Twitter скоро ще започне да освобождава 1.5 милиарда потребителски имена, отбелязвайки, че неактивните акаунти ще бъдат изтрити. Към момента политиката на Twitter не позволява купуването и продажбата на потребителски имена. Въпреки това от години мнозина се пробват да закупят желани потребителски имена в Twitter на черния пазар. Практиката привлича доста хакери: през 2020 г. тийнейджър беше арестуван, след като хакна социалната мрежа и получи достъп до високопоставени профили. Сред компрометираните акаунти бяха тези на самия Илон Мъск, бившия президент Барак Обама, Бил Гейтс и др. 


Има голяма възможност слухът да е породен от това, че популярното приложение за съобщения Telegram обяви през октомври, че ще проведе търг за потребителски имена както за индивидуални акаунти, така и за канали чрез пазар, изграден върху блокчейна TON. Съответно идеята не е за изхвърляне - особено във времена, в които Мъск търси приходи. Слуховете сочат, че след като той е заел поста на изпълнителен директор на платформата, много рекламодатели са я напуснали. Ето защо бяха наложени няколко промени: по-рано този месец компанията заяви, че планира да премахне забраната си за политически реклами през „следващите седмици“. През ноември социалната мрежа представи обновен абонамент за Twitter Blue, който струва 7.99 долара и гарантира синя отметка.  
Временни оборотни средства Мъск си осигурява и от неплатени наеми. Преди няколко седмици стана ясно, че компанията която отдава под наем офис помещенията на Twitter в Сан Франциско, не е получавала необходимото заплащане. Още по-неприятна е била ситуацията и за служителите в офиса в Сингапур, които според информацията били безцеремонно ескортирани от сградата заради... да, точно така - неплатен наем. Според Bloomberg на служителите на Twitter е било казано да напуснат офиса на компанията с площ от 22 000 квадратни фута в сградата CapitaGreen в Сингапур, която е била нейна централа в Азиатско-Тихоокеанския регион от 2015 г. насам, в сряда преди 17:00 часа. Според Business Insider след тази случка дългът е бил покрит и служителите отново можели да се завърнат на работните си места. Но лавината от слухове продължава: по информация на New York Times Мъск е инструктирал служителите на Twitter да спрат плащанията към изпълнители и доставчици, за да се опитат да намалят неплатените сметки. Запознати твърдят, че голяма част от различните социални обезщетения също са намалени или директно изчезнали. За успокоение - безплатното кафе и леките закуски са си още там - поне докато не ги хване и тях липсата.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Twitter са позакъснели с наема