Скоро може да има начин, по който транспортната компания Uber да определя дали клиентът е пиян, когато си поръчва кола. Част от настоящите членове, както и бивши такива на екипа на Uber - Trust & Safety, патентоват приложение, което следи обичайните всекидневни действия на притежателя на смартфона и на базата на тази информация преценява дали човекът се държи нормално или не.
Това може да се определи от много фактори, като например – колко време ви отнема да направите поръчката, начина ви на ходене и дори ъгъла, под който държите устройството си. В някои ситуации просто е очевидно. Ако си поръчвате Uber в ранните часове на деня, ходейки на зигзаг, приложението веднага ще предположи, че сте изпили няколко чашки в повече.
Идеята е шофьорите предварително да знаят с какво ще си имат работа. Като на най-неадекватните клиенти ще им бъдат пращани само такива коли, които вече имат опит в подобни ситуации. Пък и няма да е лошо, ако шофьорите взимат допълнителни приходи, ако трябва да се оправят с проблемни пияни клиенти. На подобни потребители също така ще им се отнема правото и да избират опцията за „споделен транспорт“.
Дали Uber обаче ще реши да се възползва от тази възможност, все още не е ясно. Не всяка компания иска да отделя толкова време и средства за подобни неща. Такова AI (изкуствен интелект) приложение определено ще бъде от полза на компанията. Тук обаче идва и още един проблем – правата на клиентите... На вас струва ли ви се редно Uber да следи всяко ваше действие?