Според нов доклад на Bild am Sonntag служители на ръководни постове във Volkswagen са знаели за манипулирането на тестове за емисии, което е било практикувано поне за 11 800 000 автомобила. Според доклада Мартин Винтеркорн, който беше главен изпълнителен директор на компанията, е бил наясно с високите емисии на някои автомобили през април 2015 г. или дори по-рано. Това е била и истинската причина за спирането на продажбите на Polo TDI BlueMotion. Автомобилът беше изтеглен от пазара тази пролет, като официалната причина, посочена от Volkswagen, беше нисък потребителски интерес към превозното средство.
През 2012 г. Винтеркорн официално обеща, че емисиите, генерирани от автомобили на Volkswagen, ще бъдат намалени с 30% в следващите три години. След като инженерите на компанията не са успели да постигнат това, те създават различни начини за манипулирането на тестовете – от софтуер, неестествено високо напрежение в гумите и добавяне на дизел към маслата, използвани в двигателя. Винтеркорн напусна поста си през септември, но други служители на високи позиции, отговорни за скандала, вероятно все още работят в компанията.
Патент на Google показва как самоуправляващите се автомобили ще комуникират с пешеходците