Поемайки към дестинацията на нашите ваканции, няма как трафикът да не ни направи впечатление. Но освен всички, които като нас са поели към няколкото дни заслужена почивка, пътните артерии на цялото земно кълбо се пресичат от множество доставчици. Една шега гласи, че ако искаме да се отървем от тях, по всяка вероятност ще се наложи да си купуваме каквото и да е. Но това е почти невъзможно, особено когато съобщението за безплатна доставка изскочи в някой от ъглите на екраните ни, докато пазаруваме.

Според нов доклад на Wall Street Journal повечето потребители обичат безплатната доставка, но скоро може да ни се наложи да харчим повече пари, за да я получим. Търговците на дребно се опитват да балансират между нарастващите разходи и продължаващите очаквания за безплатна доставка. Възможностите им включват увеличаване на минималния размер на покупката, необходим за получаване на безплатна доставка, забавяне на сроковете за доставка и договаряне на цените с превозвачите.

Според Journal първият вариант изглежда набира най-голяма популярност. В него се казва, че компании като Macy's и Abercrombie & Fitch са повишили минималните си цени за безплатна доставка онлайн.

Business Insider направи бърза проверка на няколко популярни сайта за търговия на дребно - сумите варират между безплатна доставка при поръчки над 35 долара (Target) и 99 долара (Uniqlo).

Изданието се позовава на данни на Narvar - компания, която предоставя технологична платформа за търговците на дребно след извършване на покупката. Според данни от 48 търговци на дребно средният минимум за получаване на безплатна доставка е нараснал до 64 долара през тази година в сравнение с 52 долара през 2019 г.

Безплатната доставка "нямаше да издържи дълго и най-накрая партито приключи", заяви пред списанието Сатиш Джиндел, президент на компанията за данни за доставките ShipMatrix.

Amazon Prime може би постави началото на тенденцията за безплатна доставка.

Макар да не е ясно кога точно безплатната доставка е станала повсеместна сред търговците на дребно в електронната търговия, възходът на Amazon Prime - и безплатната доставка, която се предлага с месечен абонамент - вероятно е изиграл огромна роля в тази тенденция, тъй като компаниите са се стремили да се конкурират с Amazon според изследователски доклад от 2017 г. на Insider Intelligence.

Превозвачи като UPS, FedEx и DHL напоследък се сблъскват с по-високи разходи, включително повишаване на заплатите и цените на горивата, което се отразява на по-високите разходи на търговците на дребно за доставка на стоки. Някои компании за търговия на дребно също започнаха да таксуват клиентите за изпращане на стоки, които искат да върнат.

Но веднъж отворена, "кутията" е трудно да бъде затворена: според данни на фирмата за транспортни технологии Shippo почти две трети от американците са заявили, че не биха купили нещо онлайн без безплатна доставка. Почти половината от клиентите също така заявиха, че биха били готови да спазят минималните изисквания, за да се класират - положителен сигнал за търговците на дребно, че повишаването на праговете и подтикването на клиентите да добавят повече стоки в количките си може да бъде ефективен начин за компенсиране на нарастващите разходи за техния бизнес.

Снимки: Unsplash

Виж още: Как да охладим автомобила си през лятото?