Инженерите на Land Rover започнаха технически изпитания в реални условия на някои революционни хибридни дизелови автомобили, използващи технологията ERAD, чиято задача е да намалят драстично отделяните емисии на въглероден двуокис и други вредни вещества, като едновременно с това запазят характерната за Land Rover мощ и поведение независимо от вида на терена. Тези генетично модифицирани хибриди са базирани върху Freelander 2, но технологията, която са предвидени да изпробват, е вариативна и модулна, така че да може да бъде използвана и в цялата останала гама от модели и задвижващи системи с марката Land Rover.

Програмата, рожба на която са тези машини, е една от многото инженерни програми на Land Rover, целящи устойчиво развитие и обединени в рамките на инициативата e_TERRAIN TECHNOLOGIES.
Освен дизеловите хибриди ERAD, Land Rover разработва и други проекти, предназначени да ограничат драстично емисиите и да постигнат чувствителна икономия на гориво, които ще започнат да се появяват в серийните модели на фирмата през сегашното и следващото десетилетие. Те варират от stop-start функцията, която от догодина ще навлезе във всички модели на Freelander 2 с дизелови двигатели и ръчни скоростни кутии, до високотехнологични хибридни системи и олекотена архитектура.

Нашата новаторска ERAD технология е вградена в концептуалния автомобил LRX, представен тази година пред света. Сега започваме да осъществяваме ангажиментите си, свързани с устойчивото развитие, и на практика, като пускаме на пътя първите прототипи - казва Фил Попъм, управляващ директор на Land Rover. - Дизеловите хибриди ERAD са повратна точка в развитието на Land Rover, защото новаторските инженерни концепции наистина достигат до автомобилите ни, като им гарантират уникална комбинация от проходимост на всякакъв вид терен и предимствата на радикалните технологии от инициативата e_TERRAIN TECHNOLOGIES, цитира агенция Speed-Press.

Тагове: