Въпреки че се очакваше Amazon да приключи второто тримесечие на 2014 г. със загуба, никой не предполагаше, че ще е в такъв размер. Обяснение има – новите продукти и услуги, които компанията представи. Джеф Безос и компания излязоха на загуба в размер на 126 млн. долара (27 цента на акция), а отчетените приходи са 19.34 млрд. долара. За сравнение – преди година тримесечието за Amazon завърши със 7 млн. долара на загуба, а приходите – 15.7 мрлд. долара.
Amazon е известна със склонността си да понася загуби, за да инвестира в нови продукти и услуги. Това тримесечие не е по-различно – бяха представени два хардуерни продукта (Fire TV и Fire Phone), но и две услуги – Prime Music и Kindle Unlimited. „Продължаваме да работим, за да предложим все по-добро потребителско изживяване“, коментира изпълнителният директор Джеф Безос в съобщение, публикувано преди серията нови продукти. Освен тези, насочени към частните потребители, компанията развива и Amazon Web Service (облачно-изчислителна услуга). В доклада беше отбелязано и разрастването на компанията на индийския пазар, където беше пусна сайт преди около година. Важно е да се отбележи, че през това тримесечие броят на потребителите на Prime (платена услуга на Amazon) е по-висок, отколкото за същия период, но през миналата година. Компанията продължава да инвестира сериозно в собствено съдържание – предвидени са 100 млн. долара за пилотни епизоди на сериали, които ще се подготвят през следващата четвърт.
След като през първата третина на тази година Amazon обяви печалба от 108 млн. долара, компанията предупреди инвеститорите, че за 2Q2014 трябва да очакват оперативни загуби в размер между 55 и 455 млн. долара. За 3Q2014 тази цифра може да набъбне до 810 млн. долара. Добрата новина е, че се очаква увеличение на приходите с до 26%. Интересно е как ще се отрази началото на продажбите на Fire Phone, които стартират днес. До този момент смартфонът получава противоречиви ревюта и мнения, но със сигурност е устройство, което може увеличи клиентите на екосистемата от услуги на Amazon.