По всичко личи, че това ще е важна година за Huawei. Китайският производител се движи добре в битката при смартфоните, а днес стана ясно, че компанията попада за втора година в доклада BrandZ „Топ 100 световни марки с най-голяма стойност“. Класацията се изготвя въз основа на рейтингова система, която базира стойността на марката на мнението на потенциални и съществуващи потребители на марката, както и на финансови данни.

Марката Huawei е оценена на почти 19 млрд. долара в доклада за 2016 година, което й осигурява класиране на 50-о място, или скок с цели 20 позиции спрямо миналата година. От компанията отбелязват, че постижението е резултат от финансовите резултати за 2015 година, когато бяха регистрирани приходи от над 20 млрд. долара, или увеличение от почти 70% в сравнение с 2014 година. За изминалата година Huawei е продала 108 млн. смартфона.

„През 2015 г. Huawei затвърди позицията си сред трите главни производители на мобилни устройства на база пазарен дял и значително намали разликата с конкуренцията си. Последният доклад BrandZ „Топ 100 световни марки“ показва, че нашата глобална позиция се засилва с всяка година и Huawei има потенциала и амбицията да се превърне в лидер на пазара“, коментира в съобщение за медиите Джанг Джиан, директор отдел Мобилни устройства за България и Македония.

Важно постижение за Huawei е увеличението на стойността на марката с 22 процента и класирането на 14-а позиция сред „Топ 20 изгряващи марки“ на BrandZ, добавят още от смартфон производителя.

Първите пет позиции за 2016 година са за Google, Apple, Microsoft, AT&T и Facebook.

Huawei доставила 2.6 млн. P9 и P9 Plus смартфона