Много производители на смартфони възлагат проектирането на поне някои телефони на други компании, а нов доклад разкрива колко от тези телефони се доставят от всяка марка.
Маркетинговата компания Counterpoint Research съобщи за дела на изнесените телефонни дизайни, доставени от всеки производител на смартфони през първата половина на 2024 г. Вижте графиката по-долу за кратка справка.
Според фирмата Apple изобщо не е разчитала на външни дизайнери, което не е изненадващо за марката. Тази практика обикновено се прилага за телефони от нисък клас, а Apple е почти изцяло играч в най-високия пазарен сегмент. В същото време Samsung е на първо място сред марките с Android, що се отнася до собствените дизайни. Само 22% от доставените от нея телефони са проектирани от ODM (производители на оригинални устройства), което представлява спад спрямо 28% през 2022 г.
Counterpoint отбеляза, че Samsung постепенно преминава от китайските ODM към собствените си фабрични мощности в Индия. Компанията съобщи също, че делът на Samsung на пазара на устройства с цена под 250 долара е намалял, тъй като е намалил аутсорсинга, докато делът му в сегмента над 250 долара се е увеличил.
Групите OPPO и HONOR са на следващо място с 39% и 40% от съответните доставки на смартфони, които са били изнесени за проектиране. С други думи, четири от всеки 10 телефона на OPPO и HONOR, доставени през този период, са били устройства на ODM.
В другия край на спектъра 90% от доставките на смартфони Motorola през първото полугодие на 2024 г. са били смартфони с аутсорсинг дизайн. Xiaomi не остана по-назад, тъй като почти осем от всеки 10 телефона, доставени от китайската марка, бяха аутсорсинг дизайни. Не е изненадващо, че тези две марки разчитат толкова много на ODM дизайни, тъй като и двете са основни играчи в света на бюджетните устройства, а марките обикновено използват аутсорсинг за бюджетни устройства в стремежа си да подобрят рентабилността.
Снимка: Unsplash/Counterpoint Research
Виж още: Vivacom 5G Pro & Vivacom Buds: комбинация, която изкушава (РЕВЮ)