Издателите правят все по-голям процент от приходите си чрез т.нар. марково съдържание - статии и видеоклипове, които изглеждат и се усещат като стандартни печатни издания, но платени от рекламодателите. В същото време публиката на издателите все повече мигрира от техните интернет страници към други платформи, най-вече Facebook.
Досега правилата на Facebook не позволяваха на издателите да публикуват платени статии в техните страници, които след това се появяват във вашия новинарски поток. Но след натиск от страна на издателите Facebook се е съгласила да има спонсорирани публикации в страници, съобщава Wall Street Journal.
Издателите, които желаят да публикуват спонсорирано съдържание, трябва да имат страници, които са били проверени от Facebook, и трябва да отбележат марката, която плаща за публикацията.
В блог публикация Facebook заяви, че новата политика се прилага по отношение на текст, снимки, видео, незабавни статии, линкове, 360-градусови клипове и видео на живо.
Facebook има полза от това по няколко начина. На първо място, тя може да отличава по-лесно реклами от редакционно съдържание. Преди това някои издатели тайно публикуваха реклами и не ги идентифицираха като такива. И, на второ място, това ще позволи на Facebook да прави разлика между платени и редовни публикации в страниците на издателите, за да може по-лесно да ги подреди в новинарския поток.
Така Facebook ще си осигури приходи от масовото навлизане на видеото на живо. Въпросът тук е как обикновените хора ще приемат още един рекламен формат в новинарския си поток.
Прочетете и това: Цените на Netflix ще се покачат за милиони абонати