Руският оръжеен гигант Калашников представи изненадваща нова маркетинг стратегия, в която най-популярното й оръжие, автоматичната пушка AK-47, е представена като "оръжие на мира и покоя". Слоганът оксиморон е придружен от ново лого и рекламна кампания. В промоционалните материали на компанията се набляга на ролята на AK-47 в борбата на герила армии срещу строги режими и във войната срещу тероризма.
Калашников планира да пусне на пазара и линия спортни продукти и ловни аксесоари вероятно с цел да смекчи имиджа си производител на смъртоносни оръжия и да апелира към по-широк таргет. Странният ход може да бъде обяснен и с търсене на нови печалби след забраната за продажба на AK-47 в САЩ и Канада.
Ако смятате, че "оръжието на мира" е твърде старомодно за вас, тук можете да видите как изглежда изстрел от истински лазерен бластер.