В зората на „Ерата на изгряващия таблет” бяха само вездесъщите Apple и техния iPad. Но божествени мега-корпорации като Microsoft и HP видяха, че то е добро и също решиха да населят пазара с конкурентни продукти от същата категория. Така се роди новата хай-тек мания по ултра-леките, преносими 3G свързани мини-системи!
Шегата настрана, това което започна като поредната ожесточена битка между отколешни пазарни конкурентни, вече заплашва да се разгори в пълноформатна, ценова война! След като Apple предприеха интересен ход за популяризация на новата си платформа, успявайки да убедят повечето големи издатели на e-книги в САЩ да намалят крайните цени за най-добре продаващите се заглавия, предназначени за iPad, HP възнамеряват в най-скоро време да предложат серия от контра-мерки.
Според източници на Wall Street Journal, в началото на идния месец корпорацията ще организира среща с щатските и тайванските си партньори, а основната тема която ще се дискутира на нея ще са евентуални промени в цените и характеристиките на задаващия се HP Slate – явяващ се пряк конкурент на iPad.
Припомняме, че в случая става дума за иновативен таблет с чувствителен на допир 8.9 инчов екран, който ще работи под управление на Windows 7. Компанията анонсира модела в рамките на CES 2010 през януари (т.е. приблизтелно 2 седмици преди Apple да покажат своя iPad), но оттогава в изключително пестелива що се отнася до конкретна информация за крайната цена на продукта и сроковете в които той ще се появи на пазара.
Вероятно идеята на HP е на финала да предложат на потребителите си изкустителна оферта на която те просто няма да устоят. Това със сигурност означава, че Slate ще предложи същите или по-добри характеристики отколкото струващия над $600 iPad, но при по-изгодна цена.