Lenovo Group обяви финансовите си резултати за второто финансово тримесечие, което приключи на 30 септември 2013 г. За втората четвърт на финансовата година компанията отчита рекорден обем на продажбите от 9.8 млрд. долара и ръст от 13% на годишна база. Компанията постига печалба преди данъци от 265 млн. долара, което е ръст от 30% в сравнение със същия период на миналата година. Оперативната печалба на Lenovo за второто тримесечие възлиза на 220 млн. долара, което е ръст от 36% на годишна база. Компанията е продала рекордните 29 милиона устройства през тримесечието, което се равнява на 4 устройства на секунда. Резултатите на Lenovo се дължат на следването на глобалната стратегия Protect and Attack, иновативното продуктовото портфолио и нарастващите продажби на PC Plus продуктите на компанията.
За второ поредно тримесечие Lenovo е най-големият доставчик на компютри в света (по данни на Gartner и IDC) с рекорден дял от 17.7%, като отчита ръст от 2 пункта на годишна база. Лидерската позиция в пет от седемте най-големи PC пазара, които покриват една четвърт от световното население, също допринася за силното представяне на марката. Доставките на компютри Lenovo през второто финансово тримесечие се равняват на 14.1 милиона устройства, като Lenovo отново e най-бързо растящата компания сред петте най-големи производителя на компютри.
Продажбите на Mobile Internet и Digital Home (MIDH) устройства с марка Lenovo (смартфони, умни телевизори и голяма част от таблетите) през Q2 представлява 15% от общите продажби на компанията. Налице е тенденция за трайно увеличаване на доходността от този сектор, като миналата година същият сегмент е бил 8% от общите продажби на Lenovo, а преди две години - 4%.
Lenovo заема второ място при комбинираните доставки на компютри и таблети и е третият най-голям доставчик на Smart Connected устройства - компютри, смартфони и таблети, чиито доставки бележат годишен ръст от 36%. Комбинираните доставки на смартфони и таблети надвишават тези на компютрите за второ поредно тримесечие. Компанията продължава да бъде четвъртият най-голям доставчик на смартфони в света със скок от 78% на годишна база. Доставките на смартфони с марка Lenovo в Китай бележат силен годишен ръст от 64%. Благодарение предимно на продажби извън пределите на Китай, Lenovo поставя и нов рекорд при доставките на таблети - 2.3 милиона на глобално ниво, което е годишен ръст от 4.2 пъти. Всички постигнати резултати през Q2 показват бързата трансформация на Lenovo към PC Plus компания.
“Освен че продължава да бъде най-голямата компания за компютри в света, Lenovo вече е и четвъртият най-голям играч на пазара на смартфони и таблети, като все още расте с бързи темпове. В същото време успяхме да постигнем рекордни приходи и продажби, като значително увеличихме своята доходност.”, споделя Янг Янкинг, председател на борда на директорите и изпълнителен директор на Lenovo. „Според нас индустрията се развива добре. Благодарение на съвземането на корпорациите и раздвижването на китайския пазар компютърната индустрия се възстановява, а ръстът на пазара на таблети продължава, като достига и до масовия потребителски сегмент и до развиващи се пазари. Това са силните страни на Lenovo. Стремим се да се възползваме от всяка една възможност и ще продължим с високия ръст на продажбите ни.”
Брутните печалби на компанията за второто финансово тримесечие са се увеличили с 11% на годишна база, достигайки до 1.27 млрд. долара с брутен марж от 12.9%. Оперативната печалба за този период е нараснала с 38% спрямо миналогодишната, като възлиза на 283 млн. долара. Доходността от акция за второто финансово тримесечие е 2.12 долара цента на акция. Нетните парични резерви към 30 септември 2013 г. възлизат на 2.6 млрд. долара.