Lenovo успя да постигне това, което Google не можа - да извади бизнеса със смартфони Motorola на печалба. Това сочат данните от доклада с актуалните финансови резултати на китайската компания, от който личи, че през последното тримесечие мобилното ѝ подразделение, включващо телефони и таблети, има продажби за 3.2 милиарда долара.

От тях цели 2 милиарда долара се падат на Motorola, като продажбите на смартфони са се увеличили с цели 25 процента спрямо предното тримесечие.

Що се отнася до телефоните с марката на самата Lenovo, там отчитаме много голям растеж на пазарите в Индия и Индонезия, като има удвояване и дори утрояване на продажбите.

Що се отнася до компютърния сегмент, вече 11 поредни тримесечия Lenovno продължава да бъде на първо място и рекордният дял от 21.6%, постигнат през последното тримесечие, увеличава дистанцията от втория в тази класация. Доставени са 15.4 милиона компютъра, с 6.7% повече от общия спад на пазара от 10.9%. В световен мащаб в потребителския сегмент като цяло Lenovo има рекорден дял от 19.7%.

Накрая в Enterprise Business Group, или EBG, която включва сървъри, сторидж решения, софтуер и услуги, продавани под името ThinkServer и System x брандове, продажбите са $1.3 милиарда щатски долара, с 8% растеж спрямо предходната година и 12% растеж спрямо предходното тримесечие. Тези резултати се дължат преди всичко на огромните печалби в Китай, както и на редица нови партньорства с ключови играчи в корпоративния сегмент като Nutanix, Red Hat и SAP.