В края на миналата година Microsoft стартира една интересна рекламна кампания, която съвсем целенасочено направи опит да осмее и дискриминира Chromebook. Беше странно, тъй като до този момент почти никой не се замисляше върху лаптопите на Google, а статистиките показваха, че те са слабо използвани - информация на NetMarketShare, според която операционната система Chrome се използва на 0.023% от устройствата в света (данни за Q2 на 2013 г).

 

Няколко седмици след кампанията на Microsoft излезе информация, че използването на Chromebook ще се повиши в училищата, въпреки че не бяха налични данни, които да потвърдят това твърдение. Това вече не е така, тъй като от The Wall Street Journal публикуваха интересно проучване на Futuresource Consulting, според което Chromebook отбелязва повишаване на своя дял в K-12 (учениците между първи и дванадесети клас). Ако през 2012 г. той е бил 1%, през 2013 г. той е нараснал до 19%. Но това не е всичко, тъй като процентният дял на Microsoft е спаднал – от 47.5 на 28%. Според статистика на IDC лаптопите на Google показва процентно увеличение и при студентите.

 

Това покачване на популярността на Chromebook в училищата не е никак изненадващо, тъй като лаптопите на Google са примамливо евтина алтернатива на техните събратя, базирани на Windows, а и поддръжката им е много по-лесна. Да, на тях им липсват големите възможности, които предлагат машините с операционната система на Microsoft, но на голяма част от учениците наличието на браузър, клавиатура и няколко приложения е всичко, от което имат нужда.

2014: годината на Google Chromebook?