Последното тримесечие на 2017 г. ни донесе най-големия спад на продажби при смартфоните в рамките на едно тримесечие. По данни на анализаторите от Strategy Analytics продажбите през четвъртото тримесечие на 2017 година са спаднали с цели 9 процента спрямо същия период година по-рано.
Компанията красноречиво нарича това "най-големия годишен спад в смартфон бизнеса".
Виновниците? По-дългият период на изчакване преди подмяна на устройството, особено в Китай, и възходът на апаратите от среден клас, които според Strategy Analytics са "достатъчно добри" и в същото време не тежат толкова на бюджета. Накрая скъпите флагмани като iPhone X, Note 8 и Pixel 2 XL също носят вина. Анализаторите определят миналата година като "годината на смартфона за хиляда долара" и са категорични, че растящите цени не водят до нищо добро.
Според Strategy Analytics дори някои китайски компании вдигат цените, а скокът в цените на флагманите е безпрецедентен.
Накрая маркетинговата компания прогнозира, че през 2018 г. можем да видим още по-голям спад, тъй като потребителите предпочитат да запазят старите си телефони и им е трудно да оправдаят разход от хиляда долара за нов върхов модел.
В същото време Samsung остава лидер през 2017 година на пазара за смартфони, въпреки че през последното тримесечие Apple взима лека преднина пред корейския производител. На годишна база Samsung показва лек ръст в доставките (0.3%), докато Apple бележи лек спад. Huawei остава на трета позиция с ръст от 0.8%. На трета позиция е OPPO, а веднага след това следва още един китайски производител - Xiaomi. Въпреки сериозния спад в пазара за последното тримесечие на годината 2017-та бележи ръст от 1.3% на общите доставки на смартфони.