
Изпълнителният директор на Apple Тим Кук е "готов на всичко" да пусне на пазара истински очила за добавена реалност, преди Meta да постигне същото, твърди Марк Гърман от Bloomberg.
В последния си бюлетин Power On Гърман пише, че предстоящите нови версии на шлема за смесена реалност Vision Pro на Apple са „стъпка“ към крайната цел на Кук, която той преследва от десетилетие, а именно създаването на очила за добавена реалност - леки очила, които потребителите могат да носят през целия ден и които наслагват графики върху реалния свят.
Кук очевидно е превърнал очилата в „основен приоритет“ за компанията. „Тим не се интересува от нищо друго“, цитира Гърман думите на човек, запознат с въпроса. „Това е единственото нещо, на което той наистина отделя време от гледна точка на разработването на продукти.“
В момента Meta разработва истински очила за разширена реалност и вече е създала прототип на устройството, което смята да пусне на масовия пазар, наречено Orion.
Журналистът отбелязва, че ще са необходими „много години“, за да бъдат готови истинските очила за AR, тъй като все още трябва да се усъвършенстват няколко технологии, включително дисплеи с висока разделителна способност, високопроизводителен чип и малка батерия, която може да осигури захранване през целия ден.
Съобщава се, че очилата Ray-Ban на Meta, които не са от типа AR, са били изненадващ хит. Тези очила са предназначени за правене на снимки и разговори с асистент с изкуствен интелект. Твърди се, че Apple е обсъждала възможността да направи подобни очила, за да се конкурира в същото пространство. Основанието на Apple изглежда е, че създаването на интелигентни очила може да бъде предшественик на разработването на истински AR очила в бъдеще.
Твърди се също, че през следващите няколко години Apple ще добави камери с изкуствен интелект към Apple Watch и AirPods.
Слухове за работата на Apple по очила за AR - известни още като Apple Glass - има от почти 10 години, а шлемът Vision Pro е това, което Apple създаде, защото все още не съществува технология за вида очила за добавена реалност, към които се стреми компанията.
Гърман вече съобщи, че Apple провежда проучвания сред потребителите в своите офиси, за да оцени привлекателността на функциите и интерфейсите, и че компанията работи по версия на VisionOS, която ще работи на очилата. Проучванията с кодово име Atlas се ръководят от екипа за качество на продуктовите системи на Apple, който е част от отдела за хардуерно инженерство.
Снимка: Unsplash