Apple е компания, известна с отношението си към дизайна и създаването на компютри и преносими продукти, които са направени така, че просто не биха могли да изглеждат другояче. Конфликтите в компанията на тема дизайн са добре известни.
Стийв Джобс бе известен със своята настоятелност всеки дребен детайл да е изпипан – навремето той лично се погрижил дънната платка на първия Mac да изглежда подредена и красива, макар и да е знаел, че голям процент от собствениците му никога няма да отворят кутията на компютъра и да я видят.
Досега не се знаеше какво е накарало Apple да поставят обърната ябълка на компютрите си. Някогашният служител на компанията Джо Морено разказва: “Преди повече от десет години дизайнерският екип в Apple, които имат много сериозно отношение към потребителския интерфейс ни каза, че са изучили поставянето на логото и са се натъкнали на проблем. Ако ябълката е поставена така, че да изглежда правилно с отворен капак на лаптопа, когато го затворите, тя изглежда наобратно.
Защо това е проблем? Защото дизайнерите забелязали, че потребителите винаги се опитвали да отворят лаптопа от погрешната страна. Джобс винаги се фокусираше над възможно най-доброто потребителско изживяване и вярваше, че е по-важно потребителят да е доволен, отколкото страничния наблюдател. Но, както виждате, след няколко години Стийв си промени мнението наопаки.”
Кен Сийгал, бивш рекламист и колега на Стийв Джобс пък разказва как веднъж Стийв го попитал за съвет относно този случай: “Кое беше по-важно – да направим логото да изглежда правилно на потребителя преди да е отворил PowerBook-а, или да го направим да изглежда правилно за останалия свят, когато се работи с машината? Огледайте се днес и отговорът е повече от очевиден – всеки лаптоп на света има лого, което е с правилната страна нагоре, когато машината се отвори. Преди това не беше толкова очевидно, защото и лаптопите не бяха толкова популярни.” И завършва: “Връщайки се назад ми изглежда невероятно, че нещо толкова погрешно може да ни се е струвало правилно.”