Анализаторът на тема Apple Минг-Чи Куо заяви днес, че търсенето на iPhone 16 Pro и iPhone 16 Pro Max е „по-ниско от очакваното“, след като устройствата бяха достъпни за предварителни поръчки в САЩ и десетки други страни в петък. Куо заяви, че данните му се основават на „проучване на веригата за доставки“ и оценки на доставките, посочени в онлайн магазина на Apple.
Куо изчислява, че продажбите на четирите модела iPhone 16 са достигнали около 37 млн. броя през първия уикенд, след като Apple започна да приема предварителни поръчки, което е с близо 13% по-малко в сравнение с продажбите през първия уикенд на серията iPhone 15 миналата година. Анализаторът заяви, че ключов фактор за спада е по-ниското търсене на Pro моделите, като продажбите през първия уикенд на iPhone 16 Pro и iPhone 16 Pro Max се оценяват съответно на 27% и 16% по-малко в сравнение с продажбите на iPhone 15 Pro и iPhone 15 Pro Max през еквивалентния период на миналата година.
Според Куо стандартните iPhone 16 и iPhone 16 Plus са имали по-голямо търсене от iPhone 15 и iPhone 15 Plus през първия уикенд на продажбите, но това не е било достатъчно, за да компенсира по-ниското търсене на Pro моделите.
Куо заяви, че основната причина за по-ниското от очакваното търсене на моделите iPhone 16 Pro е, че Apple Intelligence няма да се предлага на устройствата при пускането им на пазара в петък. Вместо това първите функции на Apple Intelligence ще бъдат пуснати в действие с iOS 18.1 през октомври. Освен това анализаторът добави, че iPhone е изправен пред „силна конкуренция“ в Китай.
Снимка: Unsplash
Виж още: Meizu показа Lucky 08: флагмански ИИ телефон с народна цена