Чудили ли сте се някога колко адреналин можете да понесете в една кола?


На практика е напълно излишно да казвам кои са McLaren и каква е десетилетната им слава на производител на състезателни автомобили и болиди от Formula 1. Познавачите знаят, че McLaren произвеждат и шосейни автомобили, макар в конкретния случай това понятие да дава твърде относителна представа за произведенията на фирмата.

Дали като хоби, защото е печелившо, или просто за да докажат, че в света на суперколите всички трябва да ги държат под око, McLaren предлагат наистина ексклузивни екземпляри, които глезят не толкова позьорите на пътя, колкото истинските познавачи на спортния дух и тръпката от високите скорости.
Първият такъв продукт е легенда. За McLaren F1 е казано всичко, а дори и по днешните стандарти този модел си остава суперкола. Наследникът MP4-12C не само не разочарова, но събра много суперлативи за високата си технологичност и качества при движение – признати дори от мотористите!


 

Тази кола съвсем не е играчка: ускорява се до 100 км/ч от място за малко над 3 секунди!

 



Съвсем в духа на лятото McLaren ни зарадваха и с открита версия на екстремния спортист – името не е особена изненада – McLaren MP4-12C Spider. Покривът е твърд и може да се прибира при скорост до 30 км/ч. Задвижването е осигурено от скромния по обем 3.8-литров V8, който обаче благодарение на двата си компресора дава силата на 616 коня и въртящ момент 600 Nm. Вече трябва да ви е ясно, че тази кола съвсем не е играчка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 3.1 секунди, през които вероятно няма да можете да мислите изобщо или поне не преди да започне намаляването от максималните 328 км/ч. Нямам никаква представа как се усеща вятърът при тази скорост, но едва ли някой би отказал да провери колко адреналин може да понесе.

 

Интересна особеност е опцията за увеличаване на клиренса с 40 мм отпред и 25 мм отзад. Всъщност това е нормална „екстра“ за екстремните спортни коли, които не могат по друг начин да се справят със спящите полицаи, подземните паркинги и други предизвикателства на градското движение. Едва ли обаче това ще ви помогне особено в София. 

 

 

Тагове: