Само едно вдишване от аромата на кафето може се ни помогне да се справим с последствията от стреса, породен от липсата на сън.
Това се посочва в изследване, публикувано в Journal of Agricultural and Food Chemistry.

Чрез експерименти с мишки учени от Южна Корея, Япония и Германия показали, че миризмата на печени кафейни зърна води до изменения в работата на редица гени и производство на белтъци в мозъка, които могат да намалят стреса в следствие на липсата на сън.

В рамките на експеримента учените разделили мишките на четири групи. Първата контролна, втората напълно лишена от сън, третата вдишвала миризмата на кафе, но не била ограничавана в сън, а мишките от четвъртата група вдишвали аромата и били лишени от сън.

Изследването показало, че при мишките, изложени на миризмата на кафе, работят 17 гена, като при групата, лишена от сън и тази без сън и с аромат на кафе се различава активността на 13 от тях.
Така например ароматът на кафето спомага за отделянето на белтъци с антиоксидантни свойства защитаващи нервните клетки от вредата от стреса, посочва електронното издание МИГнюз.

Авторите отбелязват, че досега са правени много изследвания на влиянието на различните компоненти на кафето върху организма.
Това изследване е първата крачка в изучаването на въздействието на аромата на кафейните зърна върху предизвикания от безсъние стрес, коментира Хан-Сок Со от националния университет в Сеул.