Учените направиха ново откритие, откривайки сходство между съвременните пингвини и плезиозаврите. Както се оказва, те се придвижват по еднакъв начин под водата, използвайки своите плавници (крила). Изследователите от Технологичния институт в Джорджия са направили тяхното компютърно моделиране, основано на анатомията на живелите преди около 66-200 милиона години плезиозаври, като са открили как точно се е придвижвало древното същество.

Оказва се, че плезиозаврите са плували под водата, размахвайки интензивно предните си плавници напред и назад, по същия начин, както правят това пингвините и морските костенурки. „Интересното е, че каквито и да е движения да моделирахме за задните плавници, по никакъв начин не можехме да накараме компютърно генерираният плезиозавър да се задвижи“, казва професорът от института – Грег Търк. Според учените, задните плавници са играли ролята на „кормило“ за задаване посоката на направление и стабилизиране на движението.

Плезиозаврите са едни от най-известните праисторически хищници, но ние и досега не знаехме как точно плуват. Работата е там ,че те не са били единични екземпляри, а няколко вида с история, разтеглена в над 135 милиона години“, пояснява Търк. Плезиозаврите са се хранели с риба и други малки същества, като са наброявали няколко подвида – от 3 метровия Meyerasaurus до 14 метровия Elasmosaurus. Първият плезиозавър е бил описан в далечната 1824 година и именно оттогава учените си блъскат главите относно начина на плаване на това създание. Според една от хипотезите, те са гребели с плавниците си подобно на това, както го правят плувците хора.