Mozilla обяви, че последната версия на Firefox ще дойде с нова мощна функция за блокиране на реклами. Съгласно новата настройка на браузъра режимът Private Browsing ще блокира всеки скрипт, който може да се използва за идентифициране на потребителя, включително реклами, аналитични тракери и функции като бутона Like на Facebook. Резултатът от това ще е по-анонимно сърфиране и по-бързо зареждане на страниците.

Преди това Private Browsing режимът обхващаше локално съхранено съдържание, изтриваше бисквитки, но позволяваше на скриптове от трети страни да се изпълняват. Режимът инкогнито на Chrome браузъра използва подобен подход, изчиствайки историята на браузъра, но не пречи на всякакво съдържание да се зарежда.

В съобщението си Mozilla подчертава проследяващи скриптове, а не рекламни единици, но по същество Private Browsing режимът ще функционира и като рекламен блокър, което ще позволява на сайтовете да се зареждат по-бързо, без никакви реклами или аналитични данни обратно към хоста. "Може да забележите, че някои уеб страници се зареждат по-бързо със защитата от проследяване", казва Ник Нгуйен VP на Mozilla. "Не мислим, че ще имате нещо против."

Уеб проследяването се превърна в спорен въпрос в последните месеци, след официалното излизане на iOS 9 на Apple, която разрешава работа на рекламни блокъри.

 

 

Прочетете още: Microsoft премахва неограниченото пространство в OneDrive и намалява безплатното