1.32 милиарда души използват Facebook всеки месец, а над 30% от тях само от телефоните си, показва последният финансов отчет на компанията. За втората четвърт на 2014 г. около 399 милиона потребители използват социалната мрежа на месец, а 62% от рекламните приходи са от мобилната версия. Facebook започна да предлага платени реклами за мобилната си версия само преди година и половина, а приходите оттам доста бързо надминаха останалите.
2,91 милиона долара са приходите на социалната мрежа за тази четвърт, със сто хиляди над очакванията на анализаторите от Уол Стрийт. Спрямо предишната година приходите са скочили с удивителните 60%, а чистата печалба се е удвоила. Това трябва да кара потребителите да се чувстват специални – всеки един от нас струва 2 долара и 24 цента в приходи на Facebook.
Според някои анализатори преходът от социална мрежа с пръст, потопен в маркетинга, към посредствена машина за продажба на реклами е почти завършен. Но към момента компанията не предлага широк спектър от възможности – банерите и спонсорираните съобщения не са достатъчни за брандинга, на който повечето компании са свикнали. Според Мелиса Париш от Forrester въвеждането на платено видео в news feed-а би решило този проблем, ако потребителите го гледат. Според други този преход не е чак толкова посредствен – до края на годината Facebook ще заеме 9.5% от дигиталната реклама в САЩ, коментира eMarketer.
Как и дали Facebook ще продължи фокуса си върху реклама, предстои да разберем. Има достатъчно възможности – Audience Network, например, технологията за разполагане на реклами в други приложения.