Напълно електрическият болид Spark Renault SRT_01E направи своя успешен пистов тест на писта, разположена близо до La Ferté Gaucher, 80 км източно от Париж, Франция. В ръцете на Лукас ди Граси, той направи 40 обиколки по време на 2-дневния тест, чрез който да се направи обща проверка на системите. За целта Spark-Renault бе оборудван с по-малка батерия, ограничаваща максималната мощност на 50 kW вместо на 200 kW (270 к.с.), които болидът ще генерира в своята финална спецификация.
“Чувството беше прекрасно да пилотирам за пръв път Formula E болид,“ сподели Ди Граси. “Мога да уверя всички пилоти, че много ще се забавляват с този автомобил – дори само с четвърт от мощността си, той предлага доста голямо сцепление, а електрическият мотор генерира огромен въртящ момент."
Пиер Калипе, RST: “Беше голямо удоволствие за нас и, за да съм честен, доста емоционално да направим първия пробег със Spark-Renault SRT-01E. Участваме в проекта вече почти година и тези тестови дни са важна стъпка в нашия развоен график. Успяхме да установим, че цялата електроника и електрически системи съвпадат с планираното без някакви съществени намеси. Стратегията за превключване вече работи доста добре и батерията, макар и не окончателна, реагира добре. Все още имаме много работа, но вървим в правилната посока: всички партньори работят съвместно по многото иновации и смятам, че вече можем да кажем, че болидът ще е много добър, впечатляващ за гледане, слушане и, разбира се, за пилотиране."