Или… как отпразнувахме рождения ден със символична 60-километрова обиколка на София в най-мощното MINI.
Текст: Марта Каменова
На специално медийно събитие беше отпразнуван 60-ият рожден ден на британската икона MINI. За първи път представено през 1959 г., MINI преминава през редица метаморфози, успявайки да запази идентичността и чара си през годините.
Атрактивна изложба представи най-запомнящите се моменти от историята на MINI, а ние имахме възможност да тестваме новия Countryman John Works - най-мощното MINI с двигател от 306 к.с. Маршрутът беше прецизно подбран, като включваше улици и булеварди в центъра на София, както и Северната скоростна тангента, благодарение на което успяхме да добием впечатления от поведението на автомобила в градска среда и на магистрала. Изминахме точно 60 км от началната до крайната точка, като музиката в автомобила също беше прецизно селектирана и с настроение ни преведе през изминалите 6 десетилетия. Приятно ни изненадаха пространството и комфортът, както и пъргавостта на автомобила.
В премиум компактния сегмент най-новото поколение на MINI залага на две отличителни характеристики. Новата генерация на MINI Clubman успя да скочи до по-висок клас автомобили с изискана и зряла цялостна концепция. Значително по-просторният интериор, четири врати и пет места придават на новия MINI Clubman още повече гъвкавост, с която той отговаря и на изискванията, търсени извън градската среда на движение. Автомобилът може да бъде оборудван опционално и със задвижване на четирите колела ALL4.
Вижте още: 10 е-коли, които ще може да си купите в следващите 5 години
От началото на годината продажбите при MINI са нараснали значително, което се дължи основно на корпоративни клиенти. Това научихме през изминалата седмица на бизнес среща за медиите, на която се запознахме с пазарното представяне на BMW Group и нейните марки от началото на годината, стратегическите им приоритети и бъдещи проекти. Научихме също, че и тази година отново преобладават продажбите на дизелови автомобили, като лидер е X5, а като цяло интересът към марката в Китай е силно повишен.
В бъдеще от BMW ще работят върху общо 12 електрически концепции в естествено продължение на увеличените им с 30% реализирани сделки с електромобили. Предвид тенденциите и темповете на развитие в този сегмент, таргетът им за 2021 година е 1 000 000 електрифицирани автомобила.
Събитието премина под мотото The Power of Choice, в унисон с разнообразната гама автомобили, които BMW Group предлага.