Автопилотът на Tesla се вряза във фалшива пътна стена в стил анимационно филмче, която бе разположена по средата на пътя при тест с камера и технология Lidar (Light Detection and Ranging).

Докато повечето компании, разработващи технологии за самоуправление, използват комбинация от сензори (камери, радар, Lidar и ултразвук), Tesla настоява да използва само камери. Автомобилният производител премахна радарите от гамата си автомобили и дори деактивира радарите, които вече са инсталирани в съществуващите автомобили.

Стратегията все още не се е отплатила, тъй като системите на Tesla все още са на ниво 2 от скалата в помощ на водача.

Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск твърди, че предимството на Tesla е, че след като реши проблема с автономността, ще може да се разширява по-бързо от конкурентите, тъй като нейната система за зрение плюс невронна мрежа е проектирана да работи като човешки шофьор и следователно ще може да се адаптира към всеки път.

Критиците се противопоставиха на тези твърдения, особено след като Мъск спомена, че Tesla е постигнала „ниво 5 на автономност“, което означава „при всякакви условия“, а камерите имат ограничения в това отношение, които се определят от сензорите Lidar.

Нов видеоклип на инженера Марк Робер предоставя много интересна демонстрация именно на този проблем:

Във видеоклипа Робер противопоставя Tesla Model Y в режим на автопилот на автомобил, използващ Lidar система, в серия от тестове при различни условия. Tesla на автопилот успява да спре за дете манекен насред пътя, когато колата е статична, движи се и е заслепена от светлини, но не можа да спре в мъгла или силен дъжд.

Не е изненадващо, че Lidar - система, базирана на лазер, е в състояние да открива по-добре в гъста мъгла, отколкото системата с камера.

Проливният дъжд е малко по-изненадващ, но ако трябва да сме честни, количеството на дъжда е било доста впечатляващо.

Последният сценарий на стена с нарисуван върху нея фалшив път очевидно не беше реалистичен, но служи за илюстрация на проблема с камерите в сравнение с радарните или Lidar сензори: те разчитат на възприятието на потенциални препятствия, а не на твърди данни за потенциални препятствия.

С прости думи, Lidar сензорите не се интересуват от това какво е нарисувано на стената, а само от това, че е стена, докато камерите могат да бъдат измамени.

Снимка: Unsplash

Виж още: Това уникално видео показва кацането на сондата Blue Ghost на Луната (ВИДЕО)