В светлината на последните катастрофи, когато Tesla каза, че шофьорите не са обръщали достатъчно внимание на пътя по време на активирана функция Autopilot, компанията пуска актуализация, за да реши проблема.
Първият ъпдейт, издаден преди няколко дни, накара шофьорите на всеки 30 секунди да "задържат волана", вместо на интервали от една до две минути, както преди. Шофьорите обаче не се впечатлиха много и стана ясно, че простото грабването на волана не спира предупрежденията. Така че Илон Мъск обясни, че Tesla ще "коригира предупреждението на екрана, за да изясни, че имаме предвид леко упражняване на сила върху волана", а не просто "задръжте волана", все едно че е аксесоар.
Много водачи не харесват по-честите предупреждения отчасти защото не знаят как да ги спрат. Оплакванията са, че трябва да стискат много силно волана, за да спрат сигнаилизацията. Всъщност ключът не е в по-силното сискане и тази информация е в ръководството за потребителя, но водачите не са го чели или са забравили, че воланът не е чувствителен към захващане, а улавя движения на завъртане (т.е. реално кормилно управление). Новото предупреждение ще бъде и по-ясно точно как се изключва сигнализацията.
Tesla вече имаше доста строга система за предупреждение за Autopilot, въведена през 2016 г., след като разследване установи, че ръцете на водач не са били на волана няколко минути преди катастрофа. Сегашните предупреждения вероятно не биха помогнали при катастрофата, която уби инженера Уолтър Хуанг, тъй като властите установиха, че той е държал ръце на волана шест секунди преди самата катастрофа.