Технологичните гиганти Apple и Google са много добри в разработката на софтуер, това е ясно. Автомобилите от много години са подразделение на технологичния свят и нямаше как гореспоменатите компании да не се включат в тази индустрия. За всички потребители е по-удобно да видят познати икони и приложения на дисплея в автомобила си, вместо объркващите и не толкова интуитивни вградени инфотейнмънт системи.
Google Android Auto и Apple CarPlay са задоволително добри, но в този свят ако не се развиваш непрекъснато, рано или късно някой ще задмине постиженията ти. Достатъчно добри ли са CarPlay и Android Auto и развиват ли се достатъчно бързо?
На конференцията Google I/O 2018, компанията показа новостите, които ще внесе в Android Auto през тази година. Графичната среда ще бъде много по-удобна и ориентирана към водача на автомобила. Потребителите ще могат по-лесно да навигират из менютата, а когато става въпрос за музика, автоматично ще бъде предлагано подобно съдържание, за да не се налага да бъде търсено.
Освен това, Google въвежда нов стандарт за съобщения в своя софтуер за автомобилни системи. Ще се казва RCS (Rich Communication Services) и ще има за цел да замени стандарта SMS. Основното предимство е, че шофьорите ще могат да записват гласови съобщения и да ги изпращат до групи потребители. Всичко е в името на това вниманието ни да се отнема от пътя възможно най-малко.
Apple от своя страна не е правила генерални промени в CarPlay от самото му създаване. Системата работи добре и хората са доволни, но докога ще е така? Калифорнийската компания имаше план за създаване на автомобил, но проектът е замразен за момента. Надяваме се това да означава, че повече ресурси и усилия ще бъдат вложени в Apple CarPlay.
През лятото ни предстои WWDC или иначе казано, ежегодната конференция на софтуерните разработчици на Apple. Някои предполагат, че тогава CarPlay ще бъде отворена за програми за GPS навигация от трети страни.
И отново стигаме до въпроса, достатъчно ли е това? Автомобилните производители работят по своите вградени инфотейнмънт системи неуморно и смея да твърдя, че това си личи.
Разгледайте MBUX на Mercedes. Системата, вградена в новите коли на немския концерн е наистина впечатляваща. И не говорим само за навигация, която да ви намери и ресторант на близо. Софтуерът е добре обучен, а с вградения изкуствен интелект, той се самообучава и се напасва към предпочитанията на всеки потребител. Разпознава много различни гласови команди и можете да управлявате почти всички функции на автомобила, чрез тях. Ще кажете, че много коли имат такива системи, но тук нещата се случват с огромна лекота и това прави MBUX толкова добра.
BMW iDrive също претърпя страхотни подобрения, а и вече е част от всички модели на марката. Присъства както в хечбековете от 1-ва серия, така и в лимузините от серия 7, но разбира се в различни конфигурации. Топ изпълненията вече имат интернет връзка, обновяване на данните за трафик в реално време и дори хард диск. iDrive впечатлява и с възможността за контрол с жестове.
Така времето на "задоволителните" инфотейнмънт системи е към своя край и разработчиците ще трябва да вложат всичките си усилия, ако искат да останат на небосклона. Google поне има договори с Audi и Volvo за интеграция на Android Auto в инфотейнмънт системите на автомобилите им, за разлика от Apple, която винаги е сама срещу всички.
Със сигурност обаче ако двата технологични гиганта продължават да добавят по някоя проста функционалност на година, ще изостанат прекалено много и автопроизводителите ще запазят идентичността си. Дали това не е по-добрият вариант за потребителите? Вие какво бихте предпочели, да виждате копие на смартфона си на екрана в автомобила или да използвате телефона си като такъв? Ще бъде ли смартфонът ни мозък на инфотейнмънт системата или само ще съхранява нашите данни?