Компанията за електрически мотоциклети Lightning Motorcycles на Ричард Хатфийлд не е непозната за любителите на скоростта. Моделът LS-218 на компанията получи името си от пробег с 218 мили в час (351 км/ч), когато подобри дългогодишния рекорд за скорост на трасе на електрически мотоциклет през 2012 г. Но сега Хатфийлд се надява да разшири постиженията си още повече, за да счупи своя собствен рекорд с удивителните 250 мили в час (402 км/ч).

И за да стигне дотам, той планира да използва електрически мотоциклет Lightning Strikе.

Това е по-новият от двата производствени модела, пуснати от Lightning, който беше представен още в началото на 2019 г. на фона на огромна вълна от ентусиазъм.

Моторът трябваше да дебютира на ултра ниска (за индустрията на електрическите мотоциклети) цена от 12 998 долара, като същевременно предлага високи показатели. Базовото ниво на Strike идва с двигател с мощност 67 kW (90 к.с.) и невероятните 245 Nm (180 lb-ft) въртящ момент, предлагайки максимална скорост от 135 мили в час (217 км/ч).

Твърди се, че версиите на Strike с по-високи спецификации увеличават скоростта по-близо до 150 мили в час (241 км/ч).

До края на 2019 г. доставките на Lightning Strike изглежда бяха на път. Възникнаха въпроси около производствените бройки, тъй като малко мотоциклети бяха видени публично или в социалните медии, за разлика от други електрически мотоциклети като тези от Zero, които редовно се виждат публично. Но Lightning увери, че производството се движи напред както обикновено, като същевременно запази същата тайна около обема на производството като повечето други частни мотоциклетни компании.

Както се оказва, трудностите на пандемията от COVID-19 принудиха Lightning да съкрати числеността си от 30 служители до около дузина. Финансовите затруднения също така накараха компанията да се откаже от производственото си предприятие в Сан Хосе и да се премести под същия покрив като известната компания за седалки за мотоциклети и аксесоари на Майк Корбин Corbin Motorcycle Saddles (и когото някои фенове на е-колите може да си спомнят от Corbin Sparrow).

Спомняте ли си онзи рекорд за скорост на електрически мотоциклет, който LS-218 на Ричард Хатфийлд разби през 2012 г.? Преди това беше спечелен от самия Майк Корбин, който го държеше в продължение на невероятните 38 години.

Това беше един от най-дългогодишните рекорди в моторните спортове някога и сега дуото се обединява, за да помогне на Lightning Strike да подобри текущия рекорд на LS-218 в солниците в Боневил край брега на Голямото солено езеро в щата Юта.

Тъй като стандартният Lightning Strike винаги е бил рекламиран като достигащ 150 мили в час (241 км/ч), тази допълнителна скорост ще трябва да дойде отнякъде.

Предполага се, че подобрените части на задвижващия агрегат ще станат достъпни за собствениците на Strike, за да ги сменят със собствените си велосипеди, ако някой иска сериозно да подобри скоростта на своя мотор.

И дори докато Хетфийлд се подготвя за новия опит за рекорд, той все още се опитва да бъде в крак с търсенето за изпълнение на поръчки за Lightning Strike, които при успех със сигурност ще скочат значително.


Снимка: Lightning Motorcycles

Виж още: Сайтовете с еротично съдържание вече ще изискват доказателство за пълнолетие