Porsche смята да запази първия си електрически автомобил Taycan в гамата дори когато бъде представена дългоочакваната Panamera EV. Автомобилът ще се отличава с повече пространство и лукс от спортния модел Taycan. Миналия месец Porsche представи обновения 2025 Taycan с по-голям пробег, подобрена производителност и по-бързо зареждане.
"Продължаваме тази успешна история с широко обновения Taycan", каза Кевин Гик, ръководител на линията Taycan. Според Porsche новият Taycan достига "нови висоти по отношение на производителността" с по-мощни батерии, термично управление и нови възможности за избутване на двигателя.
С натискането на един бутон функцията push-to-pass увеличава мощността с до 70 kW (в зависимост от модела).
Функцията вдига мощността до 938 к.с. на топ модела за десет секунди, което го превръща в най-мощния сериен автомобил на Porsche досега.
Porsche се подиграва с "най-динамичния Taycan на всички времена" преди официалния му дебют следващата седмица. Очаква се така нареченият Porsche Taycan Turbo GT да разполага с над 1000 конски сили.
Предсериен модел вече надмина времето на Tesla Model S Plaid на Нюрбургринг с време за обиколка от 7:07:55 ч. В понеделник Porsche за първи път загатна за своя най-динамичен Taycan. Taycan Turbo GT ще дебютира на 11 март 2024 г.
Въпреки че Panamera е с подобен размер, Porsche смята да запази Taycan в гамата си. Гиек заяви пред Autocar, че е уверен, че Taycan ще има дългосрочна позиция в гамата на Porsche.
"Имаме голям интерес да го запазим като дълготрайна автомобилна линия, подобно на 911 - както правим с всички наши автомобилни линии", обяснява Гиек.
Гиек изтъкна, че когато Porsche добавя нова моделна линия, "не мислим за това, че тя ще се предлага само три или четири години".
От пускането на първия си изцяло електрически автомобил през 2019 г. досега Porsche е продало над 150 000 Taycans в световен мащаб. Въпреки че модернизираният Taycan се отличава с пробег до 365 мили (587 км), 320 kW зареждане и 938 к.с., Гиек намекна, че електромобилът ще продължи да получава подобрения.
"Ще продължим да подобряваме автомобила през цялото време", обясни Гиек. Добавя: "Искаме да запазим Taycan като новатор, да покажем какво е възможно и каква е нашата дефиниция за BEV спортен автомобил".
Гиек заяви, че компанията е научила много от първия си електромобил, което ще бъде от полза за бъдещите електрически модели. Porsche надгражда технологиите и представянето на Taycan с нови модели като наскоро представения Macan EV.
Снимка: Unsplash/Porsche
Виж още:Този хибриден самолетен дизайн може да направи полетите по-евтини от билетче в трамвая